Na początku warto podkreślić, że kolory, jakimi się posługujemy, podświadomie na nas wpływają. Inaczej postrzegamy niektóre rzeczy, sytuację, a nawet miejsca. Właśnie na podstawie barw działają najśmielsi specjaliści marketingu. Tworzą wizualne reklamy, zachęcają swoich odbiorców, do aktywnego brania udziału w kampaniach reklamowych. Tego typu manewry psychologiczne służą zarówno wielkim przedsiębiorcą, jak i małym firmom, które będą w stanie z niej skorzystać. Jedną z opcji, którą możemy w tym działaniu wykorzystać, będzie dobranie odpowiedniej pieczątki. Warto pamiętać, że dany kolor pieczątki, odpowiednio wpłynie na odbiór naszej firmy przez odbiorcę.
Pieczątka to jeden z najważniejszych akcesoriów na firmowym biurku. Nie znaczy to jednak, że stała się ona obowiązkowa. Pomimo iż wiele dokumentów, nie tylko urzędowych, posiada miejsce na pieczęć, nikt nie może wymagać od nas jej stosowania. Decyzja o jej wytworzeniu i posiadaniu należy tylko do Nas. Należy pamiętać, że pieczątka ma swoje ważniejsze i mniej ważne elementy. Dla wielu z nas istotna będzie jej treść, czyli umieszczenie najważniejszych informacji jak logo, nazwa przedsiębiorstwa, adres czy telefon. Niewiele osób ma świadomość, że równie istotnym okazuję się to, jak przedstawimy najważniejsze informacje. W pieczątkach liczy się również kształt, kwadratowy stempel kojarzony jest z tradycjonalizmem, szeryfowy krój z luksusem, a ostre krawędzie tekstu z nowoczesnością.
Kolory to temat, który może definiować wiele rzeczy, zdarzeń czy uczuć. To właśnie na podstawie nasycenia, barwy i jasności dokonuję się ich klasyfikacji. W marketingu kolory zazwyczaj dzieli się na zimne i ciepłe. Do zimnych możemy zaliczyć fiolet, granat czy ciemną zieleń a do ciepłych czerwień, czy żółć. O tym podziale, podczas wyboru koloru pieczątki, należy pamiętać, gdyż każda grupa inaczej stymuluje działanie naszego mózgu.
Na każdej stronie internetowej wykonawców pieczątek, na którą zaglądniemy w celu zamówienia pieczątki, znajdziemy wiele wariantów jej kolorystyki. Zaczynając od standardowych barw, kończąc na dowolnie wybranym tuszu. Jaki więc kolor będzie dla nas odpowiedni? To zależy już od naszej inicjatywy. Jeśli chcemy, aby firmowa pieczątka przyciągała uwagę klientów, musimy postawić na żywe kolory. Takie, które kojarzone będą z odwagą i energią, jak na przykład czerwień. Tutaj musimy być czujni, źle dobrany odcień może zostać kojarzony z gniewem.
Kolor zielony zazwyczaj kojarzony jest z czymś przyjemnym, delikatnym i żywym. Sugeruje bezpieczeństwo i zdrowie, uważajmy jednak, żeby nie wprowadzić odbiorcy w błąd i nieumyślnie zasugerować mu ekologię. Kolor czarny jest kolorem zwykle kojarzonym ze złem i mrokiem, w tym przypadku również może zostać tak odebrany. Warto zatem umiejętnie go dobrać i uświadomić naszym klientom, że firma charakteryzuje się elegancją i luksusem. Niebieski to kolor rozwagi i inteligencji. Obecnie najwięcej pieczątek produkowanych jest stonowanych kolorach czcionki, czarny lub niebieski.